E-handel og markedsføring

26/06/2020

Ny lov om håndhævelse af P2B-forordningen vedtaget

Platform to business-forordningen (P2B-forordningen), som træder i kraft den 12. juli 2020, skal sikre en fair og forudsigelig onlinehandel på […]
18/06/2020

Øgede sanktioner og mulighed for blokering af websites, der sælger farlige produkter til Danmark

Den 4. juni vedtog Folketinget ny lovgivning, som gør det muligt at blokere online-forhandlere, som ikke overholder de danske regler […]
12/06/2020

E-handel med fødevarer – hvilke produktoplysninger kan og skal man give forbrugerne?

COVID-19-krisen har ført til øget online-salg af fødevarer. Uanset om man markedsfører fødevarer fra en fysisk butik eller via internettet, […]
04/06/2020

E-handel med fødevarer – hvad er virksomhedens ansvar?

COVID-19-krisen har ført til øget online-markedsføring af fødevarer. Uanset om man markedsfører fødevarer fra en fysisk butik eller via internettet, […]
12/05/2020

Rekordstor bøde for overtrædelse af spamforbuddet via e-Boks

Fibernetselskab overtrådte markedsføringslovens spamforbud ved at få tre kommuner til at sende markedsføringsbreve til en lang række borgere via e-Boks.
06/05/2020

Kursus: Markedsføringsjura for praktikere

Udnyt mulighederne, når du markedsfører virksomhedens produkter eller ydelser.
11/03/2020

Målrettet markedsføring af lån til hasardspillere var i strid med god markedsføringsskik

Det var brud på princippet om god markedsføringsskik, da en virksomhed på Facebook målrettede markedsføring af virksomhedens låneportal mod personer, […]
20/02/2020

Nu bliver det sværere at markedsføre sig via cookies

Med en ny principiel afgørelse og vejledning fastslår Datatilsynet, at indsamling af data via cookies ofte vil udgøre personoplysninger. Hvis […]